Ongelmia Hyrrässä?
Tutustu usein kysyttyihin kysymyksiin, mikäli sinulle tulee ongelmia Hyrrä-järjestelmässä esimerkiksi hakemuksen syöttämisessä, lähettämisessä tai allekirjoittamisessa. Ohjeisiin kannattaa tutustua jo etukäteen!
Usein kysytyt kysymykset löydät tästä.
Hyrrä toimii parhaiten Mozilla Firefox -selaimella tai Chrome-selaimella. Explorer-selainta ei suositella käytettäväksi.
Hyrrää päivitetään jatkuvasti. Tästä syystä on tärkeää tyhjentää selaimen välimuisti aina Hyrrään kirjauduttaessa tai painamalla näppäimistöltä F5 (tai vastaavaa)-näppäintä, jolloin Hyrrän uusin versio saadaan käyttöön.
Hakemuksen tai maksuhakemuksen tekemiseen löydät ajantasaisen ohjeistuksen Ruokaviraston sivuilta eli täältä. Valitse oikeasta reunasta Oppaat -otsikon alta joko ylin linkki (hanketuet) tai toiseksi ylin (yritystuet).
Hanketoimija: Hyrrään kirjutuminen vaatii ensin valtuuden hakemisen Suomi.fi-palvelussa. Ohje löytyy Ruokaviraston sivuilta.
Yrittäjä: Katso-tunniste on poistunut käytöstä. Kaupparekisteriin kuuluvan yrityksen tulee tehdä valtuutus Hyrrän käyttöön www.suomi.fi => Valtuudet => Asiointivaltuus tai valtuutusoikeus => Maaseudun tuet ja etuudet => Maaseudun ja kalatalouden tukien ja korvauksien hakeminen tai Maaseudun ja kalatalouden tuki- ja korvaustietojen katselu.
Lisätietoa Suomi.fi-palvelusta täältä.
Ylä-Savon Veturin työntekijät auttavat sinua Hyrrä-ongelmissa.